Piše: Slobodan Martinović

Ekonomija i mediji u vreme korone

Ako svetska i lokalna ekonomija ne može tri meseca izdržati izolaciju onda ona ne postoji. Mogla je da istrpi korupciju, kriminal, propale projekte, lokalne i regionalne ratove, trku u naoružanju a karantin ne. Državna ekonomija ostvarenu dobit nije ulagala u zdravstvo i obrazovanje, biološku bezbednost. Svet je postao lenj, da se zapita ko smo mi, odakle dolazimo, koje su naše mogućnosti. Umesto saradnje imamo surovu konkurenciju koja remeti klimatski i ekonosmki ciklus na zemlji.

Od medija javnost nema više nikakav interes. Kao i svaka vlast, koja se odvojila od građana, tako su se i mediji otuđili od javnosti. Pored državnog monopola u medijima, imamo i privatni kojim rukovodi krupan kapital. Tako da mediji liče na velike fudbalske klubove, gde gazda kupi sve najbolje igrače, tj.novinare, i večiti derbi kreće. U toj prepisci jedni drugima traže greške. Mučenik sa dna, koji pokušava da obelodani svoj problem, ostaje na margini društva. Što znači da moć koju čine politika i novac kreiraju našu stvarnost.

Vreme virusa korona pruža šansu običnim ljudima da osveste svoje živote, da zavole sebe, da stvore kritičku distancu prema svemu što razne zainteresovane strane nam serviraju.

Ekonomija i mediji u vreme korone
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial