Piše: Slobodan Martinović

Istraživanja javnog mnjenja

Pred izbore pojavljuju se razna istraživanja javnog mnjenja, čija tačnost je na nivou poligrafa. Tačna, netačna, kako kome odgovara.

Kao neko ko se bavi istraživanjem i analizom, mogu kazati da istraživanja koja se obavljaju telefonskim putem na uzroku od 1200 ispitanika delimično su tačna. Ne postoje u Srbiji agencije koje imaju ljudski, tehnički kapacitet da sprovedu  kvalitetno istraživanje. I to za sedam dana, i to da izmere potencijalne predsedničke kandidate.

Čak mislim da ni Vučić i SNS ne rade istraživanja, sve je to foliranje. Oni rejting crpe iz moći vlasti.

Istraživanja i analize se rade tako da gazda koji naručuje bude zadovoljan rezultatima. Većina tih agencija rade za poznate gazde i samo simuliraju istraživanje.

Pravo tržište, za istraživanje i analizu, ne postoji u Srbiji.

Da u Srbiji postoje prave političke partije one bi kroz svoje odbore, zaposlene politikologe, sociologe znali tačno svoj rejting, ciljnu grupu, predsedničkog kandidata. Pošto se ne bave time, one angažuju agencije koje im saopšte rezultate kako gazde u svojoj glavi to zamišljaju.

Apsurd je da se političari, u političkim partijama, ničim ne bave. Za sve angažuju eksperte, analitičare, istraživače, aktiviste. A oni danima pregovaraju i nikako da se dogovore. I mi smo takvoj strukturi ljudi dozvolili da nam zauzimaju prostor za promene.

Čuvena rečenica političara: „Ja nisma kvalifikovan za taj posao ali ću angažovati tim stručnjaka“.

Istraživanja javnog mnjenja
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial